سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرایش و مراقبت مو

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا موهای شما دارای انتهای شکاف ، لبه های نازک و ریشه های خشک است؟


خوب ، همه ما تمایل داریم که برای حل مشکل خوداز ابزارهای گرم کننده ، مواد شیمیایی و استفاده از راه حل های کوتاه مدت تن بدهیم ، که اینها برای شما بانوی عزیز واقعا مضر هست ، که منجر به آسیب بیشتر می شود. آنچه واقعاً باید به آن توجه کنیم روشهای طولانی مدت است که می توانیم موهای سالم را حفظ کنیم و به ایده آل مطلوب خود برسیم!


مجله خانمی به شما بانوی گرامی اهمیت می دهد


 وقتی صحبت از موهایتان می شود ، انواع مشاوره را پیدا خواهید کرد.  اطرافیان به شما خواهند گفت که "موهای خود را روغن بمالید" در حالی که قبل از انتخاب روش درمانی ، مواردی وجود دارد که باید بدانید. اولین قدم در مراقبت از مو رژیم غذایی شماست و دو نکته مهم در رژیم شما آهن و پروتئین است. اولین سلول هایی هستند که تحت تأثیر این رژیم قرار می گیرند سلول های مو هست ، شما بانوی عزیز و دوست داشتنی باید به درستی بخورید و کمبود های مورد نیاز بدنتان را برطرف کنید تا موهایتان شاداب و جذاب شود.
غذاهای سرشار از آهن شامل سبزیجات  ، ماهی ، دانه کدو تنبل ، لوبیا ، نخود ، سویا و غلات می باشند.  پزشکان توصیه می کنند که روزانه حدود 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. و همچنین غذاهای سرشار از پروتئین شامل پنیر ، شیر ، سویا ، عدس ، نخود فرنگی و ماست.


نحوه حفظ موهای سالم:
1. از دست دادن 100 تا 150 رشته مو طبیعی است و این باعث نگرانی نیست.
 2. موهای مرطوب را با احتیاط زیاد شانه کنید زیرا شکننده هستند. از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و آن را از ریشه تا انتهای موهای خود تا حد ممکن به آرامی اجرا کنید.
 3. هر 6 تا 8 هفته مقداری اندک انتهای موهای خود را بچینید تا از رشد موهای شکاف خورده راحت بشید.
 
 4- هر روز موهای خود را بشویید و هر وقت این کار را انجام دهید ، مقداری از نرم کننده را روی انتهای مو بمالید.  از همان مارک شامپویی که استفاده می کنید نرم کننده آن را تهیه کنید از آن استفاده کنید.
  5. حتماً برچسب پشت شامپوی خود را مطالعه کنید. در چند سال گذشته توجه زیادی به سولفات در شامپوها شده است.  سولفات ها پوست سر و مو شما را تمیز می کنند و آلودگی را از آن دور می کنند. اگر هر نوع تحریکی روی پوست سر احساس می کنید یا احساس می کنید موهای شما به مرور زمان خشک می شود ، سعی کنید شامپویی بخرید که عاری از سولفات باشد.
 7. اگر موهای خشک دارید؛ بهتر است از رنگ کردن آن خودداری کنید. 


اگر به سلامتی خو می اندیشید مقالات آرایش و مراقبت را در مجله خانمی دنبال کنید.