سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موانع فعالیت بدنی برای زنان

می توان به صورت خلاصه این مشکلات رو به شرح زیر دسته بندی  کرد :

·         کمبود وقت

·         کمبود انگیزه

·         کمبود انرژی

·        شرایط سلامتی

·        کمبود پول

·        کلیشه های جنسیتی

 

کمبود وقت

بسیاری از زنان خانه دار، وظایف خانوار و کارهای مربوط به آنرا برعهده دارند و گاها شاغل هستند و همین موارد باعث می شود  وقت کافی برای ورزش کردن رو نداشته باشند. هر وقت فرصت داشتید سعی کنید ورزش کنید. سه دوره 10 دقیقه ای از فعالیت بدنی در طول روز، مزایای سلامتی آن برابر با یک جلسه مداوم 30 دقیقه ای است. دی وی دی های تمرینی روش خوبی برای  فعالیت های بدنی هستند ک با زمانبندی واستفاده روزانه می توان دیدن آنها رو برنامه ریزی کرد. همچنین ایجاد فعالیت در کنار فرزندانتان، مانند پیاده روی به مغازه ها یا بازی در پارک یک راه عالی برای فعال شدنه.

 

کمبود انگیزه

برخی از خانم ها می گویند بدون داشتن یک همراه احساس انگیزه نمی کنند. برخی دیگر فکر می کنند ، برای مفید بودن ، ورزش باید ورزش سنگین توام با عرق کردن و خسته کننده باشد (که این درست نیست). اگر اینگونه احساس کردید، یک همراه پیدا کنید. به عنوان مثال ، می توانید به یک گروه پیاده روی محلی بپیوندید. فقط به سالن های بدنسازی و دویدن فکر نکنید. افرادی را پیدا کنید که علاقه های فعالیت مشابهی با آنها دارند.

 

 

کمبود انرژی
خستگی جز جدایی ناپذیر از سبک زندگیه مادرانه و زنانه است. مادران اغلب خسته هستند. ورزش منظم انرژی لازم را برای مقابله بهتر با خواسته های زندگی روزمره به شما می دهد. اگر این موضوع را در نظر داشته باشید ، ممکن است به شما کمک کند که در خلال چند هفته اول تمرین منظم ، خستگی را کنار بگذارید. و بعد از مدتی این احساس خستگی به مرور از بین می رود.
 
مشکلات سلامتی
زنان مسن بیشتر احتمال دارد از نظر سلامتی بیماری مزمن (به عنوان مثال ورم مفاصل) داشته باشند که مشارکت آنها در برخی از انواع ورزش ها را محدود می کند. در مورد اشکال مناسب ورزش با پزشک خود صحبت کنید. در بیشتر موارد ، محدودیت های جسمی همه فعالیت ها را رد نمی کنند. به عنوان مثال ، ورزش در آب برای بسیاری از مبتلایان به آرتریت گزینه لذت بخش است.
 
کمبود پول
زنان با درآمد کم احتمالاً به طور منظم ورزش می کنند. ورزش نیازی به لباس های گران قیمت یا عضویت در ورزشگاه های آنچنانی ندارد. یکی از مفیدترین شکل ورزش ، راه رفتن رایگان است. بیشتر مراکز جامعه طیف وسیعی از کلاسهای فعالیت بدنی  را با قیمت متوسط ارائه می دهند.با این اوصاف پیاده روی را فراموش نکنید.


 کلیشه های جنسیتی
زنانی که اعتقاد دارند تربیت فرزند و کارهای خانگی "کار زنان" است ، احتمالاً کمتر به ورزش می پردازند، شاید به این دلیل که احساس گناه می کنند و وقت خود را بیشتر صرف فرزندان وخانواده خود می کنند. اگر جز این دسته از خانم ها هستید و همچین احساسی دارید ، درباره عقاید خود درباره نقش زنان فکر کنید. ممکن است که جنسیت یکی از موانع شما باشد. مهمترین راه برای مراقبت از دیگران این است که ابتدا از خود مراقبت کنید. باید در نظر داشته باشید که مادران سالم فرزندان سالمی تربیت می کنند.

 

برای خواندن مقاله های بیشتر به مجله خانمی سر بزنید.