سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیم غذایی لاغری

همراهان گرامی، سلام. مبحث رژیم های غذایی و فواید و مضرات آنها را با کمک شما دنبال خواهیم کرد.


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با اضافه وزن خود مشکل دارید و مدام در سایت‌ها و برنامه های مختلف به دنبال راه حلی برای این مشکل می‌گردید، ما را در ادامه بحث همراهی کنید.


شاید بتوان گفت هر فردی حداقل یکبار در زندگی تصمیم گرفته تا برای کاهش وزن خود از برنامه‌های غذایی مخصوص یا به اصطلاح رژیم غذایی استفاده کند. اما آیا تمام این رژیم ها، که می‌توان در هر سایتی یکی از آنها را پیدا کرد، واقعاً در کاهش وزن مؤثرند؟ آیا در کنار کاهش وزن صدمات دیگری به شخص وارد نمی‌کنند؟


صدالبته که برنامه های خودسرانه و رژیم های بی قاعده حتماً مضراتی برای بدن خواهند داشت که شاید بعضی از آنها غیرقابل تحمل تر از چاقی باشند!


ما در این مقاله بنا نداریم تا رژیمی خاص را به شما معرفی کنیم، بلکه نکاتی را که می‌توانند به نتیجه‌گیری مناسب از رژیم غذایی به شما کمک کنند متذکر خواهیم شد.


نکته ای که همه‌ی کارشناسان تغذیه و متخصصان در آن اتفاق نظر دارند این است که تنها از طریق برنامه‌ی غذایی نمی‌توان به وزن ایده آل رسید و باید در کنار آن حتماً برنامه‌ی ورزشی مناسب هم داشته باشیم. ورزش‌هایی مانند پیاده روی و دوچرخه‌سواری، در عین سادگی و امکانات کمی که نیاز دارند، اگر به صورت مداوم و با زمان بندی انجام شوند می‌توانند در به تعادل رسیدن وزن شما کمک کنند. روزی نیم ساعت پیاده روی یا دوچرخه سواری را در زندگی روزمره‌تان بگنجانید و ببینید که چه تاثیری در سلامت روح و جسم شما خواهد داشت.


مورد دیگری که قابل ذکر است خوردن یک لیوان آب قبل از هر وعده‌ی غذایی است. این کار هم باعث می شود تا آب مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید و هم با کاهش حجم خالی معده‌ی شما باعث می‌شود که غذای کمتری در هر وعده مصرف کنید. سعی کنید حتما روزی 8 لیوان آب را در برنامه غذایی خود بگنجانید که هم در زیبایی و سلامت پوست، هم در کاهش وزن و هم سلامت جسم شما مؤثر است.


افزایش تعداد وعده‌های غذایی در کنار کاهش حجم هر وعده نیز می‌تواند اثرات خوبی در به تعادل رسیدن وزن شما داشته باشد.


از دیگر نکات موثر در کاهش وزن می‌توان به مصرف کمتر برنج، روغن ، فست فودها، قند و .... در وعده‌های غذایی اشاره کرد.


اگر شما هم تجربه‌ی مفیدی در این رابطه دارید، می‌توانید در کامنت‌هایتان در مجله خانمی با ما و دیگران شریک شوید.
سپاس از همراهی شما